کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد

کتاب میراثی ماندگار
کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد

کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد
کتابخانه عمومی شهر خالدآباد در سال 1394در ساختمانی به مساحت 500 متر مربع واقع در طبقه فوقانی شهرداری که توسط خانواده زنده یاد علی همتی و به همت شهرداری خالدآباد تاسیس گردید ، که زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور اداره می گردد این کتابخانه که دارای مخزن کتاب به مساحت 300 متر مربع ، بخش کودک مجزا 40 متر و همچنین بخش نشریات و بخش نوجوان و بخش کمک درسی به صورت مجزا ، دو سالن مطالعه خواهران وبرادران به مساحت 100متر مربع که محیطی آرام و دلنشین را برای مطالعه کنندگان شهر خالدآباد فراهم نموده است.
آدرس : شهرستان نطنز ، شهر خالدآباد ، خیابان جواد الائمه ، طبقه فوقانی شهرداری خالدآباد ، 03154349576

سلام بر جواد الائمه!

چه اضطرابی دامن زمین را فرا می گیرد، آن گاه که دلش مزار امامی می شود. گویی در آن هنگام، دست و پایش می لرزد! زمین از اینکه باید گوهری را در میان بگیرد، بسیار ناخشنود است. اکنون زمین چه شرمسار است که تنها بیست و پنج بهار، او را مهمان خوانش دیده بود؛ او که جواد بود و جود، قطره ای از پیشانی بلندش؛ تقی بود و پرهیزکاری، سطری از صحیفه وجودش.

او که در همان خردسالی امام شد و در نوجوانی، رهگشای گره های فکری. که بی درنگ، دشوارترین پرسش را پاسخ می گفت و خبر از اتصال خویش به دریای علم الهی می داد

.

برای هروله از «مروه» دلت تا «صفای» کاظمین، راهی نیست. در این حج ولایت و عشق همیشه در «سعی» باش؛ که بی «سعی» نمی توان به «صفای» جمال معصوم علیهم السلام رسید. (1)

تنها «بیست و پنج» سال بود که نسیم «هل اتی» می وزید و نهرهایی که از سرچشمه «طه» سیراب می شود، جاری بود. و چه زود، این نسیم از وزیدن افتاد و این عطر دل نواز، دامن برچید! اما، نه... چشم دلت را باز کن و ببین! هنوز آن نسیم در حال وزیدن است و این شمیم روح بخش به مشام می رسد.

سلام بر تو ای جوادالائمه علیه السلام و بر آن بارگاه خدایی ات که تا دامنه قیامت، چشم نواز همه از ره رسیدگانِ خسته خواهد بود!

 

 اشعار شهادت امام جواد,دل نوشته شهادت امام جواد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی