کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد

کتاب میراثی ماندگار
کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد

کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد
کتابخانه عمومی شهر خالدآباد در سال 1394در ساختمانی به مساحت 500 متر مربع واقع در طبقه فوقانی شهرداری که توسط خانواده زنده یاد علی همتی و به همت شهرداری خالدآباد تاسیس گردید ، که زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور اداره می گردد این کتابخانه که دارای مخزن کتاب به مساحت 300 متر مربع ، بخش کودک مجزا 40 متر و همچنین بخش نشریات و بخش نوجوان و بخش کمک درسی به صورت مجزا ، دو سالن مطالعه خواهران وبرادران به مساحت 100متر مربع که محیطی آرام و دلنشین را برای مطالعه کنندگان شهر خالدآباد فراهم نموده است.
آدرس : شهرستان نطنز ، شهر خالدآباد ، خیابان جواد الائمه ، طبقه فوقانی شهرداری خالدآباد ، 03154349576

معرفی بخش کودک کتابخانه

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۴۷ ق.ظ

 

بخش کودکان در کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد بخش مجزایی است، که سعی نموده‎ایم، با هر آنچه که در اختیار داشته و بدون هزینه کردن هنگفت، برای جذابیت‎های بصری و شاداب سازی فضای آن تلاش کنیم. تأثیر رنگ‎ها و طرح‎ها را نباید در روحیه افراد در همه سنین به ویژه کودکان و نوجوانان نادیده گرفت.

بر همگان واضح است که، علاقه‎مند نمودن کودکان و نوجوانان به استفاده از کتاب‎ها و آمدن به کتابخانه و بالتبع نهادینه کردن لذت خواندن در آنها کاری است که باید با ظرافت انجام گردد، و این کار انرژی زیادی را جهت انجام آن می‎طلبد. ما سعی می‎کنیم این کار را در کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد به نحو احسن و با امکانات اندکی که در اختیارمان بود، انجام دهیم. کلاس‎های متنوع و مسابقات گوناگونی را با هدف این که کودکان به عشق شرکت در این کلاس‎ها و مسابقات با کتاب آشنا گردند، برگزار نمودیم. استقبال کودکان و جذب عضو برای کتابخانه در این برنامه‎ها زیاد است به دلیل این که استعدادهای کودکان و علاقه و انگیزه آنان جهت مطالعه در این جمع‎ها شکوفا می‎گردد، حس اعتماد به نفس را در آن‎ها افزایش می‎دهد. و باعث می‎شود در دنیای خیال انگیز کتاب‎ها آنها تجربه یک زندگی مستقل را داشته باشند.

فعالیتهای انجام شده در بخش کودک و نوجوان

 بازدید کودکان و نوجوانان از مهدکودک‎ها، دبستان‎ها، و مدارس راهنمایی از بخش کودک و نوجوان کتابخانه. در این بازدیدها سعی می‎شود که دانش‎آموزان با فضای کلی کتابخانه، نحوه عضویت، نحوه استفاده از کتابخانه، ساعات کار کتابخانه، تعداد مدارک امانتی و … آشنا گردند.

 

  • قصه گویی برای کودکان توسط مسئول کتابخانه
  • دعوت کودکان به قصه گویی از کتاب‎های خوانده شده برای سایر بچه‎ها
  • شعر‎خوانی به صورت جمعی و در قالب ترانه‎های کودکانه
  • آموزش ساخت عروسک با استفاده از خمیر بازی
  • آموزش نقاشی در قالب طرح‎های ساده
  • انجام بازی‎ها و سرگرمی‎های فکری و مهارتی
  • معرفی کتاب های مربوط به رده سنی کودکان و حتی در رده های سنی مربوط به والدین کودکان در خلال برنامه‎های ذکر شده، اختصاصی بخش کودک .
  • - تلاش در جهت شاداب سازی محیط بخش کودک با فعالیت های خلاقانه و ساخت تزیینات بخش کودک جهت سهولت استفاده مراجعین.
  • خلاقیت، مفهومی که همه ما سعی می کنیم به طریقی و با انجام فعالیت های مختلف آن را در کتابخانه خود پیاده کنیم. در کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهرخالدآباد هم سعی می شود برای تأمین تجهیزات و انجام امور مختلف کتابخانه ای تا حدی از اندیشه خلاقیت و نیروی آن استفاده گردد.
  • ترغیب و تشویق کودکان و والدینشان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی و فروش کتاب‎های مربوطه به آن‎ها.
  • خلاصه‌نویسی کتاب کودک

 

کتابخانه کودکان، محلی است برای گردآوری، سازمان‌دهی و ارائه و اشاعه مواد ویژه کودکان و خدماتی جهت تشویق کودکان به کتاب و کتاب‌خوانی، ایجاد سرگرمی برای کودکان و آموزش آن‌ها؛ و ازآنجایی‌که کودکان گل‌های باغ زندگی هستند که شایسته است به دست باغبانانی متعهد، متدین و دلسوز، رشد یافته و شکوفا شوند؛ و واقفیم به اینکه مطالعه کتاب در سنین کودکی و نوجوانی علاوه بر انتقال دانش، موجب کشف و پرورش استعدادهای نهفته در آنان نیز می‌شود. لذا سیاست انگیزشی برای جذب مخاطب کودک در قالب فعالیت‌های فرهنگی راهگشای کار خواهد بود.

کتابخانه عمومی زنده یاد علی همتی شهر خالدآباد در بخش کودک کوشیده با بهره‌گیری از قرآن، احادیث و آموزه‌های دینی در مسیر رشد و تعالی این عزیزان گام بردارد تا فردایی روشن و پر امید را برای میهن عزیز اسلامی ما فراهم گردد. چراکه آینده کودکان بسته به تربیت صحیح و اسلامی آن‌هاست.

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید خدمت سرکار خانم همتی واااااقعا خدا قوت ،انشاالله خدا بهت سلامتی بده
  • عضو کتابخانه
  • به به
    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما خانوم همتی عزیز...
    از همت و تلاش بی دریغ شما برای کتابخانه شهرمون کمال تشکر را داریم😊✋🏻

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی